عقرب 10, 1397 09:59 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز: سیاست ترامپ علیه ایران، محکوم به شکست است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، سیاست تحریمی رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران، محکوم به شکست است.

این روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه درباره دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران در 4 نوامبر می نویسد: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با چالش های جدی چند گانه مواجه است و تا زمانی که تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد نشود، سیاست ترامپ درباره ایران، محکوم به شکست است.

نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران در 4 نوامبر  نوشت، اکنون چین و هند به عنوان خریداران اصلی نفت ایران به خرید مقادیرعظیم نفت ادامه می دهند، ترکیه و روسیه نیز از همین الگو پیروی خواهند کرد و بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز گفته اند که به تجارت با ایران ادامه می دهند.

نیویورک تایمز با اشاره به نظر دیپلمات های اروپایی و کارشناسان بازار نفت می افزاید: حتی پس از اجرای تحریم های جدید نفتی علیه ایران، این کشور باز هم قادر خواهد بود حداقل روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام بفروشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، 8 مه 2018 با خروج غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته ای برجام و بازگرداندن تحریم‌های وعده داد که تا 4 نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند اما وزارت خزانه داری آمریکا چند روز پیش با عقب نشینی از موضع تحریم نفتی کامل اعلام کرد واشنگتن برای خریداران نفت ایران معافیت در نظر می گیرد.

 

کلیدواژه