گفت و گوی تلفنی ظریف با چهار مقام اروپایی
(last modified 1397-08-12T06:50:45+00:00 )
عقرب 12, 1397 11:20 Asia/Kabul
  • گفت و گوی تلفنی ظریف با چهار مقام اروپایی

وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه آلمان، سوئد و دانمارک درباره برجام تلفنی گفت و گو کرد.

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران جمعه شب در گفت و گویی تلفنی با  «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،«هایکو ماس» Heiko Maas وزیر امور خارجه آلمان،«مارگوت والستروم» Margot Wallström وزیر امور خارجه سوئد و «هانتر ساموئلسون»  Hunter Samuelson. وزیر امور خارجه دانمارک درباره اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم ها و تلاش های اروپا برای مقابله با این اقدامات  تبادل نظر کرد.
ظریف در گفتگو با وزیر امورخارجه دانمارک با رد ادعاهای واهی ضد ایران ، به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی و از بین بردن ابتکارات اروپا برای حفظ برجام اشاره و آمادگی تهران را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک برای روشن سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد.
وزیر خارجه ایران در این حال مسئولیت دولت دانمارک را برای تعقیب و دستگیری عوامل گروهک تروریستی که به دخالت در حمله تروریستی اهواز اعتراف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته اند، یادآور شد و اقدام دولت دانمارک برای حمایت از این افراد را غیرقابل قبول دانست.
وزیر امور خارجه دانمارک هم بار دیگر بر حمایت از برجام و‌ همراهی با سازوکارهای مالی اروپا برای ادامه همکاری های اقتصادی با ایران تاکید کرد.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امورخارجه آلمان و سوئد هم در گفت و گوی تلفنی با ظریف با تاکید چندباره بر تعهد خود به برجام و تلاش برای حفظ کانال های مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز ایران، بر اهمیت تعهد وزیران دارایی علاوه بر وزیران امورخارجه کشورهای اروپایی و سایر اعضاء برای اجرایی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا تاکید کردند.

کلیدواژه