عقرب 13, 1397 09:55 Asia/Kabul
  • امیر حاتمی: توان موشکی ایران ضامن امنیت و ثبات منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران شنبه شب با تاکید بر اینکه اولویت دائمی جمهوری اسلامی ایران ارتقا توان موشکی است تصریح کرد توان موشکی ایران ضامن امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در برنامه تیتر امشب شبکه بین المللی خبر (ایران) خاطرنشان کرد توان موشکی ایران عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان است به همین دلیل غربی ها روی برنامه دفاعی موشکی ایران حساسیت دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ایران همچنین به حضور بیگانگان در منطقه اشاره کرد و گفت: این حضور، تنها موجب ترویج ناامنی در منطقه شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ایران با تاکید بر اینکه  جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه ای با ثبات، قوی و امن است تصریح کرد کشورهای منطقه باید دست به دست هم بدهند تا صلح و ثبات در منطقه حاصل شود.

«امیر حاتمی» خاطرنشان کرد، مهم ترین عنصر ثبات ساز در منطقه، مشارکت همه کشورها برای ایجاد امنیت است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به بازگشت تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: واشنگتن با اعمال تحریم به دنبال ضربه زدن به انسجام و وحدت ملت ایران است اما موافق نخواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد. (دور نخست تحریم ها از 16 اسد به اجرا گذاشته شد. دور دوم نیز 14 عقرب رسما اجرایی می شود.)

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

با روی کار آمدن «ترامپ» در آمریکا، واشنگتن سیاست های خصمانه تری علیه ایران اتخاذ کرده است.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.