شمخانی: توطئه های رژیم صهیونیستی تاثیری بر همکاری ایران و روسیه ندارد
(last modified 1397-08-14T10:47:24+00:00 )
عقرب 14, 1397 15:17 Asia/Kabul
  • دیدار «علی شمخانی» با «الکساندر لاورنتیف»
    دیدار «علی شمخانی» با «الکساندر لاورنتیف»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: سطح همکاری و مواضع مشترک تهران و مسکو نشان می دهد، بازیگری منفی رژیم صهیونیستی و اقدامات مذبوحانه آنان تاثیری بر همکاری ایران و روسیه ندارد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» روز دوشنبه در دیدار «الکساندر لاورنتیف»  نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در تهران با اشاره به تلاش برخی کشورها برای جبران شکست های میدانی خود در سوریه با استفاده از ابزارهای سیاسی تاکید کرد: کشورهایی که قانون اساسی ندارند و یا تمامی تعهدات را یکجانبه زیر پا می گذارند، نمی توانند خیرخواه مردم سوریه و کمک کننده به امنیت منطقه باشند.

شمخانی تاکید کرد: ایران و روسیه علاوه بر پیگیری فعال روندهای سیاسی، به تقویت نیروهای مسلح سوریه در مبارزه با تروریسم نیز ادامه خواهند داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با بیان اینکه تحریم های آمریکا فرصت مناسبی پیش روی جامعه جهانی برای پایان دادن به رفتارهای زور گویانه این کشور قرار داده است، اظهار کرد: باید با بهره گیری از اجماع ایجاد شده در جامعه جهانی، فرآیندهای مبتنی بر پایان دادن به استفاده ابزاری آمریکا از سلاح مخرب دلار علیه استقلال کشورها را طراحی و به سرعت اجرا کرد.

«الکساندر لاورنتیف»  نیز در این دیدار با حمایت از نقش سازنده ایران در روند سیاسی ایجاد صلح در سوریه گفت: تقویت و استمرار همکاری سیاسی و امنیتی تهران و مسکو در سوریه تا استقرار کامل ثبات و امنیت، خواست روسیه است.

لاورنتیف همچنین حمایت روسیه از ایران را در برابر تحریم های غیر قانونی آمریکا اعلام کرد.

 

کلیدواژه