عقرب 14, 1397 19:03 Asia/Kabul
  • معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران
    معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران، گفت: همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به ثبات در منطقه بویژه سوریه کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، «حسین ذوالفقاری» روز دوشنبه در دیدار با «واسیلی بیسکارف» رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه در تهران، با تاکید بر روابط خوب و نزدیک روسیه با ایران بویژه در مبارزه با تروریسم، افزود: باید برای مبارزه با تروریسم کاری اطلاعاتی عمیق‌ انجام داد و اجازه نداد تروریست‌ها در منطقه بار دیگر منسجم شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران، همچنین به همکاری نزدیک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات در منطقه بویژه سوریه اشاره و ابراز امیدواری کرد: موافقتنامه امنیتی میان دو کشور در موضوعات مبارزه با تروریسم، جرایم سایبری، مبارزه با مواد مخدر و مهاجرت‌های غیرقانونی، آموزش، همکاری‌های مرزی و استفاده از فناوری های جدید بزودی اجرایی شود.

«واسیلی بیسکارف» رئیس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشای دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار گفت: امروز مبارزه با تروریسم بدون حضور جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست و ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در یک جبهه حضور دارند.

وی همچنین گفت: اعمال تحریم‌ها علیه دو کشور ایران و روسیه از سوی آمریکا نشانگر تاثیر دو کشور در مبارزه با تروریسم است.

رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه روز یکشنبه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

این مقام روس، تاکنون با «علی لاریجانی» رئیس مجلس و «محمدجعفر منتظری» دادستان کل ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

 

کلیدواژه