عقرب 15, 1397 12:14 Asia/Kabul
  •  آزمایش موفقیت آمیز موشک های ایرانی شلمچه و سامانه طبس

در دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ در مناطقی از شمال، مرکز و غرب ایران ؛ موشک های شلمچه و سامانه موشکی برد متوسط طبس، با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در دومین روز رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، چند فروند از موشک های زمین به هوا شلمچه شلیک شد که توانست به اهداف هوایی پس از ورود به آسمان محل رزمایش اصابت و آنها را منهدم کند.

همچنین دراین مرحله از رزمایش سامانه موشکی برد متوسط "طبس" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک به اهداف متخاصم، آنها را منهدم کرد.

امیر سید محمود موسوی سخنگوی این رزمایش، با موفقیت آمیز خواندن شلیک موشک های شلمچه و سامانه طبس گفت: ساخت و به کارگیری این تجهیزات با فناوری های پیشرفته نشان می دهد که ما هیچ مشکلی نداریم و می توانیم تمامی نیازهای خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کنیم.

رزمایش مشترک پدافند هوایی "ولایت ۹۷"، از روز دوشنبه در بخش های وسیعی از شمال، مرکز و غرب ایران با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و با حضور نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی در حال برگزاری است.

کلیدواژه