عقرب 16, 1397 15:44 Asia/Kabul
  • سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه
    سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران بخاطر همراهی نکردن برخی کشورها با امریکا بی نتیجه  است.

به گزارش ایرنا، "ابراهیم کالین" تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران را سیاسی و بی نتیجه خواند و گفت: وقتی آمریکا  غیر قانونی یک کشور را تحریم می کند  ترکیه نمی تواند از منافع خود  سرپوششی کند.

وی تاکید کرد: گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران پایبند به توافق هسته ای (برجام)است  و از انرژی هسته ای فقط در راستای اهداف مسالمت آمیز استفاده می کند .

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه  با بیان اینکه  رژیم  صهیونیستی ،  امارات ، عربستان و برخی کشورهای دیگر در اعمال تحریم های امریکا علیه ایران نقش مهمی داشتند افزود این اقدامات  به بهانه جلوگیری از حضورتهران  در منطقه خاورمیانه  نتیجه بخش نیست و به ضرر تجارت جهانی و تعادل منطقه ای خواهد بود .

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز گذشته  نیز با انتقاد از اجرای تحریم های واشنگتن علیه تهران ، این تحریم ها را نادرست خواند و تاکید کرد انکارا در اجرای تحریم های اعلام شده علیه ایران  با آمریکا همراهی نخواهد کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز که به ژاپن سفر کرده است روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در توکیو مجازات مردم ایران با استفاده از حربه تحریم را ناعادلانه و غیرمنصفانه خواند و گفت این  تحریم ها منجر به شکست است.

کلیدواژه