ظریف: آمریکا باید به دلیل جنایت علیه بشریت مواخذه شود
(last modified 1397-08-18T06:44:15+00:00 )
عقرب 18, 1397 11:14 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا باید به دلیل جنایت علیه بشریت مواخذه شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعمال تحریم های مجدد آمریکا علیه مردم ایران در توئیتی تاکید کرد: آمریکا باید به دلیل جنایت علیه بشریت مواخذه شود.

«محمدجواد ظریف» بامداد جمعه در این پیام نوشت: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا؛ دولت ایران را مسوول عواقب تحریم های غیرقانونی واشنگتن که مانع دسترسی مردم ایران به سرویس های بانکی برای تهیه غذا و دارو شده است، قلمداد می کند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: دولت ایران این موارد را برای مردم خود با وجود تلاش های آمریکا فراهم خواهد کرد، ولی آمریکا باید به دلیل این جنایات مواخذه شود.

دور دوم تحریم‌های آمریکا که بخش نفت، بانکی و مبادلات تجاری ایران را هدف قرار داده است، روز پنجم نوامبر اجرایی  شد؛ تحریم‌هایی که مستقیما مردم ایران را هدف قرار است. 

ظریف، پنجشنبه شب نیز در واکنش به ادعای «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که ایران را مسوول ویرانی یمن دانسته و سعودی‌ها را عامل میلیون‌ها دلار کمک‌ بشردوستانه به یمن معرفی کرده بود، خاطرنشان کرد: آقای پمپئو؟ یمنی‌ها باید به خادمان قصاب شما که میلیاردها دلار برای بمباران اتوبوس مدارس هزینه می‌کنند، اجازه می‌دادند بدون مقاومت، نابودشان کنند. آیا شرم ندارید؟ 

کلیدواژه