قاسمی: مردم ایران زور گویی و قلدری را در هم خواهند شکست
(last modified 1397-08-19T19:01:32+00:00 )
عقرب 19, 1397 23:31 Asia/Kabul
  •  قاسمی: مردم ایران زور گویی و قلدری را در هم خواهند شکست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: مردم ایران زور گویی و قلدری را از جانب هر کس که باشد، در هم خواهند شکست و تاریخ گواه این فرهنگ و رفتار ایرانیان است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه آمریکا تمامی تلاش خود را برای ایجاد مزاحمت و آزار ایرانیان به کار گرفته است، افزود: آمریکا تصور می‌کند با رفتار نابخردانه، دروغ و نیرنگ می تواند وحدت و اتحاد مردمی ایران را تضعیف کند اما ایرانیان، آمریکا را به عنوان دولتی یاغی و تجاوز گر می شناسند.
قاسمی با تاکید بر اینکه رفتارهای آمریکا قرون وسطایی است، تصریح کرد: مشاوران کاخ سفید دچار توهم و زیاده خواهی هستند و همین امر اشتباهات پی در پی برای آن‌ها را به دنبال داشته است، لذا ایران به آمریکا توصیه می‌کند از عصبیت و خرد ناپذیری دست بردارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین با اشاره به اظهارات «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مبنی براینکه جهان باید بر روی آنچه که "تهدید از سوی ایران و ترکیه" خوانده شد، متمرکز بماند، تصریح کرد: سعودی ها اشتباه می‌کنند و روزی نه چندان دور، پشیمان خواهند شد.
قاسمی تاکید کرد: سعودی ها برای قدرت‌های فرامنطقه‌ای تاریخ مصرف دارند و حکام عربستان باید از تاریخ دیگر کشور‌های منطقه درس عبرت بگیرند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سیاست‌های مشخصی برای درگیر کردن جهان اسلام دارد،گفت: سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی، تلاش برای ایجاد شکاف بین دولت های عربی- اسلامی است.

 

کلیدواژه