عقرب 20, 1397 13:53 Asia/Kabul
  • لاریجانی: مبارزه آمریکا با تروریسم صادقانه نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه گروه تروریستی داعش را آمریکا ایجاد کرد گفت: مبارزه آمریکایی ها در حوزه تروریسم صادقانه نیست.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صداوسیما؛ «علی لاریجانی» در دیدار «فرناندو کولور»  رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای برزیل در تهران، با بیان اینکه رفتارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شرایط نامشخصی را در صحنه بین‌الملل به‌وجود آورده است افزود: ترامپ فکر می‌کرد با خروج از برجام، می‌تواند ایران را بهم بریزد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ترامپ تاریخ نخوانده است و نیاز به مشاوره دارد، اظهار کرد: ایران کشوری نیست که بعد از جنگ جهانی در قرن بیستم به وجود آمده باشد، بلکه ایران ریشه چندهزار ساله دارد و مشکلات را در خود کشور حل می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به روابط تجاری خوب تهران و برازیلیا گفت: روابط تجاری ایران و برزیل می تواند گسترش یابد و باید روی بخش های صنعتی و کشاورزی آن بیشتر کار شود.

«فرناندو کالور» نیز در این دیدار با بیان اینکه ترامپ به قواعد بین المللی احترام نمی گذارد اظهار کرد: کشورها نباید در برابر زورگویان به خصوص دولت آمریکا که به روابط جهان ضربه می زند، ساکت بمانند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای برزیل همچنین با اشاره به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی خاطرنشان کرد: سکوت آمریکا در موضوع خاشقجی، به دلیل 140 میلیارد دلار خرید تسلیحاتی عربستان از آنها است.

کالور با بیان اینکه برزیل مانند کشورهای دیگر در کنار ایران است، گسترش روابط با تهران در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری را خواستار شد.

 

کلیدواژه