ظریف: تحریم‌های آمریکا ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است
(last modified Tue, 13 Nov 2018 04:21:29 GMT )
عقرب 22, 1397 08:51 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جواد ظریف» در توییتر با بیان اینکه «تمامی تحریم هایی که آمریکا دوباره اعمال کرده است ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت هستند نوشت، تصمیم به گرسنه نگاه داشتن مردم عادی، جنایت علیه بشریت است».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد  دیوان بین‌المللی دادگستری به تازگی ادعاهای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره معافیت کالاهای انسانی [از تحریم‌ها] را رد کرده است؛ روایت‌های واقعیت‌محور رسانه‌های غربی و اسناد ضمیمه‌شده نشان می‌دهد چه کسی دروغ می‌گوید.

ظریف به این توییت عکس‌هایی از برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی و اسناد مربوط به دادگاه لاهه را ضمیمه کرده است.

پیش از این «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در توییتی مدعی شده بود شبکه خبری نیوزویک و ظریف سخنان وی در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» را تحریف کرده‌اند. 

ظریف ساعاتی بعد در توئیترش به این پیام پامپئو پاسخ داد و تصویری از متن سخنان پمپئو را که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده بود به پیامش ضمیمه کرد.

مایک پمپئو اخیرا در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت: ایران اگر می‌خواهد مردمش چیزی برای خوردن داشته باشند باید به حرف آمریکا گوش کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: به نفع ایران است که به حرف آمریکا گوش کند؛ در غیر این صورت، مردم ایران بهای آن را خواهند پرداخت.

نشریه آمریکایی نیوزویک این اظهارات توهین‌آمیز پمپئو را منتشر کرده است.

 

 

کلیدواژه