سلطان سکه طلا در ایران اعدام شد
(last modified 1397-08-23T06:09:20+00:00 )
عقرب 23, 1397 10:39 Asia/Kabul
  • سلطان سکه طلا در ایران اعدام شد

وحید مظلومین معروف به "سلطان سکه" و محمداسماعیل قاسمی همدست وی معروف به "محمد سالم" که به جرم فساد اقتصادی دستگیر شده بودند،امروز صبح به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش رادیو دری،وحید مظلومین معروف به سلطان سکه یک بازاری اهل ایران است که بیش از سه دهه در بازار تهران به دادوستد ارز و سکه وطلا مشغول بوده‌است. پس از ناآرامی‌های به وجود آمده در بازار طلا و سکه در اوایل سال ۹۷ در ایران، وی در حالی دستگیر شد که معادل دو تُن سکه را از طریق دلال‌های زیرمجموعه خود از سطح بازار خریداری و جمع‌آوری کرده بود.

مقام‌های قضایی ایران معتقدند وی و شرکایش با جمع‌آوری گسترده سکه از بازار و کاهش دادن عرضه، به گرانی قیمت سکه دامن زده‌اند. گردش مالی مظلومین و شرکایش به ۱۴ هزار میلیارد تومان می‌رسیده‌است.

وی به اتهام «افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی» از دادگاه حکم اعدام گرفت و این پرونده در مرحله تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور ایران نیز تأیید و قطعی شد.

پیش از این او در سال ۹۱ نیز به جرم اخلال در بازار دستگیر شده بوده که با پادرمیانی محمود بهمنی رئیس وقت بانک مرکزی در دولت محمود احمدی‌نژاد آزاد شد.

 او بالاخره در سحرگاه امروز بیست و سوم آبان ۹۷ در تهران همراه با همدستش محمد سالم به دار آویخته و اعدام شدند.