عقرب 23, 1397 13:23 Asia/Kabul
  • مقام معظم رهبری: جنگ کنونی در جهان، «جنگ اراده ها» است

رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ کنونی در جهان را «جنگ اراده ها» خواندند و تأکید کردند: ورزشکارانِ جانباز و معلول با حرکت ارزشمند خود نشان دادند که از اقتدار و استقلال فرهنگی و اراده قوی برخوردار هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مدال آوران و قهرمانان کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی، با تجلیل از افتخارآفرینی قهرمانان جانباز و معلول، این قهرمانی را نشان دهنده عزم راسخ و به‌کار انداختن ظرفیت های پنهان دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای، اعتماد به‌نفس ورزشکارانِ جانباز و معلول به‌ویژه بانوان ورزشکار را در دفاع از ارزشهای دینی و ملی خود، اقدامی بسیار برجسته و ستودنی خواندند و افزودند: پرچمداری کاروان ورزشی ایران به‌وسیله یک بانوی دارای حجاب چادر و یا اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به معنای ایستادن یک‌تنه در برابر تهاجم بی‌بندوباری و ولنگاری روزافزون جهان و کم نیاوردن در برابر این هجوم است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: در شرایطی که برخی در میادین جهانی توانایی مقاومت در برابر هجوم توقعات بی‌پایان جبهه کفر و استکبار را ندارند و عقب‌نشینی می‌کنند، شما ایستادگی و با «قدرت نمایی فرهنگی» از حجاب و عفاف و لباس ملی و دینی خود دفاع کردید که من به همین دلیل صمیمانه و عمیقاً از اعضای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای، یکی از نکات درس‌آموز در قهرمانی ورزشکاران جانباز و معلول را به‌کارگیری ظرفیت های پنهان در وجود انسان برشمردند و تأکید کردند: اگر از ظرفیت‌های ملی درست استفاده شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی، با کسب ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز (مجموع ۱۳۶ مدال)، در رده سوم این رقابت ها قرار گرفت.

کلیدواژه