میزان 01, 1395 10:43 Asia/Kabul
  • تلاش نخبگان برای قانع کردن سیاستمداران به خطر تروریسم

رئیس جمهوری اسلامی ایران نخبگان و اندیشمندان جهانی را به تلاش و فعالیت برای قانع کردن سیاستمداران و رئیسان برخی دولت ها نسبت به خطر تروریسم فرا خواند.

به گزارش ایرنا؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب به وقت محلی در دیدار نخبگان و اندیشمندان آمریکایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: در شرایط کنونی موضوع مهم و اساسی این است که برخی دولت ها و سیاستمدارانی که نسبت به خطر و آسیب تروریسم تردید دارند، قانع شوند که مقابله با تروریسم و ریشه های آن یک ضرورت است.

روحانی با اشاره به موضوع برجام و لزوم توجه به اجرای دقیق و کامل آن از سوی همه طرف ها نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته به یک تهمت ناروا متهم بود و بر مبنای آن تهمت نیز مردم ایران تاوان سنگینی را پرداخت کردند.

رئیس قوه مجریه ایران تصریح کرد: تهران علاقمند است تا در یک گفت وگوی صریح و رو در رو با همه قدرت های بزرگ درباره تهمت های ناروا بحث و توافق کند و در نهایت نیز آژانس بین المللی اتمی در این حوزه اعلام نظر کند.

روحانی تاکید کرد: در نظریه آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص شد که اتهامات گذشته نسبت به ایران بی پایه بوده و لذا آژانس پس از سال ها تحقیق و بررسی پرونده ایران را خاتمه داد و این موضوع موفقیت بزرگ برای مردم و دولت ایران بود.

در ابتدای این دیدار شماری از اندیشمندان و نخبگان سیاسی آمریکا در سخنان جداگانه ای دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص موضوعاتی از جمله تروریسم، برجام و مسایل مهم منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشتند.

کلیدواژه