مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر:75 درصد تریاک کل جهان در ایران کشف می شود
(last modified 1397-08-26T07:29:21+00:00 )
عقرب 26, 1397 11:59 Asia/Kabul
  • مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر:75 درصد تریاک کل جهان در ایران کشف می شود

مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: ایران به تنهایی بیش از 75 درصد کشفیات تریاک و نزدیک به 30 درصد کشفیات جهانی هروئین و مرفین را به خود اختصاص داده است.

«رحیم ساکی» مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران در حوزه مقابله و کاهش تقاضا، درمان و رویکرد اجتماعی اعتیاد پیشرو اما تنها است و کشورهای غربی تمایل چندانی به همکاری ندارند و رویکرد قانونی سازی و جرم زدایی از مواد مخدر را پیش گرفته اند.
ساکی  با تاکید بر تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: کشورهای غربی یک دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نداده‌ اند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک کشور پیشرو‌ است اما متأسفانه دستاوردهای ارزشمند جهانی پلیس ایران به خوبی در عرصه بین المللی معرفی نشده است.
مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران همچنین درباره مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و رویکرد اجتماعی به این معنا است که تک تک مردم نسبت به انحراف اجتماعی، حساسیت به موقع و با واکنش تخصصی، قانونی و مداوم داشته باشند.

کلیدواژه