توطئه آمریکا برای برهم زدن روابط ایران و عراق شکست خواهد خورد
(last modified 1397-08-26T14:03:51+00:00 )
عقرب 26, 1397 18:33 Asia/Kabul
  • توطئه آمریکا برای برهم زدن روابط ایران و عراق شکست خواهد خورد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: توطئه های متعدد آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای برهم زدن روابط دوستانه ایران و عراق، شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» روز شنبه در دیدار «برهم صالح» رییس جمهوری عراق در تهران با اشاره به تلاش آمریکا برای بهره گیری از عناصر باقی مانده تروریست در منطقه افزود: اکنون که راهبرد آمریکا در استفاده ابزاری از تروریسم به شکست انجامیده است، واشنگتن به دنبال استفاده از حربه تحریم و اعمال فشار مستقیم ضد کشورهای مستقل است.

شمخانی با بیان اینکه ایران همواره در ایام سخت، صادقانه و بی توقع در کنار مردم عراق بوده است، تاکید کرد: سیاست غیرقابل تغییر ایران، حمایت قاطع از خواست و اراده ملت عراق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با اشاره به روابط گسترده، عمیق و راهبردی تهران و بغداد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی، بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریعتر توافقات و معاهدات دو کشور تاکید کرد.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های مستمر ایران از عراق گفت: عراق با اقدامات مغایر امنیت منطقه ای و یا تضعیف کشورها به وسیله تحریم های غیر قانونی، قاطعانه مقابله خواهد کرد.

رییس جمهوری عراق همچنین با اشاره به اهداف و منافع مشترک تهران و بغداد تاکید کرد: عراق به هیچ کشور و یا گروهی اجازه نخواهد داد که از عراق برای لطمه زدن به منافع ایران استفاده کند.

 

کلیدواژه