عقرب 27, 1397 15:42 Asia/Kabul
  • اعزام جانبازان ایران به کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در هلند

مدیرکل امور بین‌ الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران گفت: جمعی از جانبازان شیمیایی ایران برای حضور در کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی عازم هلند شدند.

به گزارش ایرنا؛ «حسن ساکی» مدیرکل امور بین‌ الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران روز یکشنبه با اشاره به برگزاری بیست و سومین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی افزود: این کنفرانس از 19 تا 30 نوامبر (28عقرب تا 9قوس) در شهر لاهه هلند برگزار می‌ شود.

ساکی با اشاره به برنامه‌ های درنظر گرفته شده برای حضور جانبازان ایران در کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: جانبازان شیمیایی ایران در حاشیه این کنفرانس با برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر، فیلم و تبلیغات گسترده بازتاب ‌دهنده مظلومیت مصدومان شیمیایی ایران خواهند بود.

مدیرکل امور بین‌ الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران، قرائت بیانیه و دیدار با دبیرکل منع سلاح‌های شیمیایی را از دیگر برنامه‌ های جانبازان ایران در این کنفرانس اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران از سلاح های شیمیایی اهدایی غرب  به «صدام» دیکتاتور معدوم عراق در دوران جنگ تحمیلی، متحمل آسیب های سنگین شده است.

ایران 574 هزار و 101 جانباز دارد.

مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حملات تروریستی، 225 هزار و 570 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

کلیدواژه