روحانی: دولت با کمک مردم به دنبال پیشرفت ایران است
(last modified Tue, 20 Nov 2018 03:59:53 GMT )
عقرب 29, 1397 08:29 Asia/Kabul
  • روحانی: دولت با کمک مردم به دنبال پیشرفت ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، برنامه های دولت را برخاسته از نیاز مردم دانست و گفت: دولت با کمک مردم، به دنبال سربلندی و پیشرفت ایران است.

"حسن روحانی" دوشنبه شب در جمع برگزیدگان اقتصادی،علمی،فرهنگی، سیاسی و مذهبی استان آذربایجان غربی،گفت: امروز، تنها روز آزمایش دولت نیست، بلکه روز آزمایش ملت ایران است و امیدواریم با توکل به خدا، بهره مندی از راهنمایی های رهبر معظم انقلاب، از این آزمایش تاریخی سربلند خارج شویم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران وضعیت فعلی ایران را فرصتی برای مردم و زمینه ای مناسب برای تبدیل تهدید ها به فرصت ها عنوان و افزود: در استان آذربایجان غربی، جنب و جوش لازم برای توسعه و رونق صادرات وجود دارد و باید روابط حسنه ایران با کشورهای همسایه، بویژه در همسایگان هم مرز با آذربایجان غربی به فرصتی برای رونق استان و ایران تبدیل شود.

روحانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور عراق به تهران گفت: عراق تمایل بسیاری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مشترک با ایران دارد و دو کشور در تلاشند حجم مبادلات خود را تا 20 میلیارد دلار درسال افزایش دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط دیرین ایران با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان گفت: رابطه ایران با همسایگانش مربوط به امروز و دیروز نیست و نسبت های دینی، قومی و زبانی سرنوشت ملت های منطقه را با هم گره زده است.

او با اشاره به زیرساخت ها فنی و نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان ایران، این عرصه را زمینه ای هموار برای توسعه گردشگری سلامت در منطقه و جهان عنوان کرد.

در ابتدای نشست رئیس جمهوری با برگزیدگان استان آذربایجان غربی، تنی چند از نخبگان اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی استان در سخنانی برخی از مشکلات حوزه فعالیت خود را مطرح کردند. 

«حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای افتتاح 10 طرح عمرانی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی 2 طرح زیربنایی به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

کلیدواژه