ایران حمله تروریستی کابل را محکوم کرد
(last modified Wed, 21 Nov 2018 04:26:11 GMT )
عقرب 30, 1397 08:56 Asia/Kabul
  • ایران حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب حمله تروریستی کابل، پایتخت افغانستان را که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم، علما و روحانیون این کشور منجر شد محکوم و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانیان این جنایت شوم ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» با اشاره به اینکه این عملیات هولناک و نکبت بار تروریستی در ایام میلاد پیامبر رحمت و شفقت انجام و باعث شهادت چندین تن از علمای اهل سنت افغانستان شد، خاطرنشان کرد، دست های پنهان این عملیات تروریستی ناجوانمردانه هدفی جز دامن زدن به فتنه قومی، فرقه ای و مذهبی نداشته اند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد ملت افغانستان با حفظ وحدت و پشتیبانی از دولت مرکزی و با به کارگیری تجارب گذشته خود در راه مبارزه با تروریسم، این روزها را که شاهد افزایش اقدامات تروریستی و خشونت ددمنشانه جنایت بار و با اهداف شوم است، با صلابت و درایت پشت سر گذارد و در مسیر ایجاد و تثبیت صلح و امنیت پایدار در کشور خود  گام های محکمی بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود مردم افغانستان قطعا در این راه از حمایت های همه جانبه دولت و ملت ایران چون همیشه برخوردار خواهند بود.

در حمله انتحاری روز گذشته (سه شنبه) به مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در کابل، پایتخت افغانستان، دستکم 50 نفر کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

 

کلیدواژه