عقرب 30, 1397 18:04 Asia/Kabul
  •  ظریف: رویای تندروهای آمریکا برای نابودی ملت ایران تعبیر نخواهد شد

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اهانت های مقامات آمریکا نسبت به ایران و ایرانیان، تاکید کرد: رویای تندروهای آمریکایی برای نابود کردن ملت ایران هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

«محمد جواد ظریف» روزچهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر، خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: نامیدن مکرر ایران به عنوان «ملت تروریست» افشاگر خصومت با تمامی مردم است و دلیل واقعی هدف گرفتن ملت ایران توسط تحریم های غیرقانونی آمریکا را برملا می کند، ولی رویای تندروهای آمریکایی برای «نابودکردن ملت ایران» هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در اظهاراتی توهین آمیز از ایرانی ها به عنوان یک «ملت تروریست» یاد کرد و گفت: «اگر شما نگاهی به ایران داشته باشید و به آنچه که آن ها انجام می دهند نگاه کنید، متوجه می شوید که آنها در حال حاضر یک "ملت تروریست " هستند». 

ترامپ همچنین روز سه شنبه در بیانیه ای، با وجود تاکید نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نقش داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی، ایران را مسوول جنگ نیابتی خونبار علیه عربستان سعودی در یمن دانست و مدعی شد، ایران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند.

 

کلیدواژه