عراقچی: ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار مالی اروپا در حال طراحی است
(last modified 1397-08-30T14:02:18+00:00 )
عقرب 30, 1397 18:32 Asia/Kabul
  • عراقچی: ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار مالی اروپا در حال طراحی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران از ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا ( اس پی وی ) خبرداد و گفت : مذاکرات کارشناسی با اروپایی ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دیروز و امروز چهارشنبه با مدیران سیاسی و مذاکره کنندگان هسته ای انگلیس و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم، اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی ( انگلیس ، آلمان و فرانسه ) برای حفظ برجام همچنان جدی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: ابتکارات جدیدی در خصوص «اس پی وی» در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ایران با آنها ادامه دارد.

طرح سازو کار ویژه مالی اتحادیه اروپا طرحی است که در نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رونمایی شد.

شرکای باقی مانده در برجام قرار است از طریق این سازوکار ویژه راهکارهای تداوم همکاری اقتصادی ایران با شرکت ها و بنگاه ها را فراهم کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، 18 ثور به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا طرف های دیگر برجام از این توافق بین المللی حمایت کرده اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است «قوانین مسدودسازی» خود را برای حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران اجرا می‌کند تا از این شرکت‌ها در برابر آن بخش از تحریم‌های آمریکا که شرکت‌های خارجی‌ را تهدید می‌کند، محافظت کند.

 

کلیدواژه