قوس 01, 1397 10:48 Asia/Kabul
  • رایزنی عراقچی و مقام فرانسوی درباره راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه درباره برجام و مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی دیدار و گفت و گو کردند.

«نیکولا دو ریویه»  Nicolas de Riviere مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه که برای برگزاری دور جدید گفت و گوهای سیاسی ایران و فرانسه در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد. 
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه و معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران درباره آخرین وضعیت برجام و تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران و مقابله با اثرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا و نیز راه کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.
مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی و برخی دشواریهای پیش بینی نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری ها و استقرار و آغاز بکار هرچه سریعتر این کانال به هیات ایرانی ارائه کرد. 
«نیکولا دو ریویه» و «سیدعباس عراقچی» همچنین با مرور تحولات در سایر حوزه های اقتصادی و تجاری، اقداماتی که برای به حداقل رساندن آثار تحریم های آمریکا در دست انجام است را مورد ارزیابی قرار دادند.
براساس طرح کانال ویژه مبادلات مالی، قرار است طرف های اروپایی باقی مانده در برجام (بریتانیا، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا) راهکارهای تداوم همکاری اقتصادی ایران با شرکت ها و بنگاه های اروپایی را فراهم کنند.

کلیدواژه