حمایت ترامپ از آدم‌کش‌ها درسایه توهین به‌ملت ایران
(last modified Thu, 22 Nov 2018 07:47:56 GMT )
قوس 01, 1397 12:17 Asia/Kabul
  •  حمایت ترامپ از آدم‌کش‌ها درسایه توهین به‌ملت ایران

 وزیر امورخارجه ایران در واکنش به توهین مجدد رئیس جمهوری آمریکا به ملت ایران، تاکید کرد: رویای تندروهای آمریکایی برای "نابودکردن ملت ایران" هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه در توئیتر نوشت: نامیدن مکرر ایران به‌عنوان "ملت تروریست" افشاگر خصومت با همه مردم است و دلیل واقعی هدف گرفتن این مردم توسط تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را برملا می‌کند.
»
دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره قتل «جمال‌ خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی با رد دخالت شاه و ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه‌نگار، ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم و باردگیر به ملت‌ایران توهین کرد.
ترامپ مدعی شد، اگر نگاهی به ایران داشته باشید، متوجه می‌شوید آنان در حال حاضر یک "ملت‌تروریست" هستند.
پیش از این هم رئیس جمهوری آمریکا درچارچوب پروژه ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی و هنگامی که از برجام خارج شد، به ملت ایران توهین کرد. این رویکرد آمریکا ثابت می‌کند آنچه این کشور در حمایت از ملت ایران می‌گوید با واقعیت همخوانی ندارد و نشان‌دهند خصومت آمریکا با ملت مستقل ایران است.
تحریم‌های آمریکا ضد ایران هم نشان از همین رویکرد دولت کنونی آمریکا دارد. دشمنی دولت‌های مختلف در آمریکا و دولت مستقر کنونی یعنی دولت ترامپ در این نکته نهفته است که ملت ایران، ملتی آزاده و دارای هویت مستقل است و هرگز تحت تاثیر هیاهوی دیگران قرار نمی‌گیرد.
ملت ایران در همراهی با نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته، همه توطئه‌های دشمنان ازجمله آمریکا را خنثی کرده است و همراهی ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش دولت‌مردان آمریکا را خشمگین کرده است.
دونالد ترامپ درحالی در سایه حمایت از آدم‌کش‌ها، ملت ایران را به‌زعم خود تروریست خطاب می‌کند، که این ملت در 40 سال گذشته قربانی تروریسم بوده؛ تروریسمی که منشاء فکری و مالی آن وهایت سعودی است.
در همین زمینه، «آنا اسکمانی» Anna Eskamani نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به بیانیه ضد ایرانی دونالد ترامپ به شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN گفت، اگر به پیشینه تاریخی کشور عربستان و اقدام‌های تروریستی که در آمریکا اتفاق افتاده بنگرید، به سادگی می‌توان دریافت کدام کشور بیشترین اقدام تروریستی را در آمریکا دامن‌زده است.
ترامپ بیش از اینکه سیاست‌مدار باشد، تاجر پیشه است و از تاریخ ملت ایران بی‌اطلاع است و صرفا به سبب اینکه دلارهای نفتی سعودی را روانه آمریکا کند، در شناسایی عاملان اصلی خشونت در منطقه و ترویج‌دهنده تروریسم در جهان آدرس غلط می‌دهند.
درهمین چارچوب، «آنا اسکمانی» در واکنش به بیانیه ضد ایرانی ترامپ، اظهار کرد: سخنان ترامپ مرا به شدت خشمگین کرد، رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها در نسبت دادن اقدام‌های خشونت‌آمیز به عاملان اصلی خشونت با ناکامی و شکست روبه‌رو شده است.
ترامپ درحالی پس از قتل «جمال خاشقجی»، سیاست خارجی آمریکا را در حمایت از کشور منشاء تروریسم در جهان و آدم‌کش‌های سعودی به حراج گذشته است که جامعه‌جهانی این سیاست را تاب نمی‌آورد.
امروز سعودی‌ها در سایه سیاست ایران‌هراسی ترامپ به کشتار در یمن و دیگر مناطق جهان ادامه می‌دهند و قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول هم نشانه تروریسم دولتی آل‌سلمان است؛ این واقعیت با سرزنش کشور دیگری پاک‌شدنی نیست.
«کارل بیلدت»Carl Bildt  نخست وزیر پیشین سوئد روز چهارشنبه در واکنش به بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره قتل «جمال خاشقجی» نوشت، اگر شما از آمریکا سلاح بخرید و علیه ایران باشید، می‌توانید هر چقدر می‌خواهید آدم بکشید و سرکوب کنید.
بخشی از سیاست خارجی عربستان بودن، به‌منزله حمایت از تروریشم و کشتار مردم بی‌گناه به ویژه کودکان یمنی است و این نشان از همکاری تروریستی آمریکا با عربستان دارد.  

کلیدواژه