تاکید بر گسترش روابط ایران و ایتالیا
(last modified 1397-09-01T12:30:15+00:00 )
قوس 01, 1397 17:00 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش روابط ایران و ایتالیا

وزیران امور خارجه ایران و ایتالیا بر اراده سیاسی دوکشور برای گسترش روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید کردند. 

به گزارش رادیو دری،«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنج شنبه در دیدار با «انتزو مواورو میلانزی»  Enzo Moavero Milanesi وزیر امورخارجه ایتالیا در رُم پایتخت این کشور،درباره آخرین تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و سازو کار ویژه اروپا برای حفظ آن پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا تبادل نظر کرد.
ظریف با انتقاد از آمریکا درخروج غیر قانونی از برجام، افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض و دیگران را هم به نقض آن ترغیب کرده است و کشورهایی که بخواهند به برجام پایبند باشند را به تحریم تهدید می کند.
وزیر امور خارجه ایتالیا نیز برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه این کشور برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد. 
تقویت همکاریهای اقتصادی و فرهنگی بویژه در در زمینه گردشگری،همکاریهای علمی، مسائل منطقه ای بویژه شرایط جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و نیز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفت و گوهای وزیران امورخارجه ایران و ایتالیا اعلام شده است.
وزیر امورخارجه ایران قرار است در سفر به رم با «روبرتو فیکو» رئیس مجلس نمایندگان این کشور نیز دیدار کند.
ظریف همچنین با ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار خواهد کرد و سپس در یک نشست اقتصادی شرکت می کند. 
وزیر امورخارجه ایران عصر پنج شنبه هم در کنفرانس بین المللی گفت و گوهای مدیترانه ای و خاورمیانه ای که نمایندگانی از 56 کشور جهان در آن حضور می یابد، سخنرانی می کند.

کلیدواژه