قوس 01, 1397 18:49 Asia/Kabul
  •  رادیو دری؛ پلی برای انتقال ظرفیت های علمی ایران به دانشجویان افغانستان

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت،دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظرفیت های خوبی برای ارائه به دانشجویان افغانستانی دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «احمد آموزشی» در گفتگو با خبرنگار رادیو دری افزود، ما در جلساتی که پیش از این در مشهد مفدس با مسوولان رادیو دری داشتیم اعلام کردیم علاقمندیم که از ظرفیت های این رادیو که سطح پوشش بسیار خوبی در افغانستان دارد  و همچون پلی برای انتقال ظرفیتهای علکی ایران به دانشجویان افغانستان عمل میکند و برای ما نیز یک ظرفیت بسیار خوبی محسوب می شود به خوبی استفاده کنیم.

مدیر رادیو دری برونمرزی نیز در گفتگو با خبرنگار رادیو دری، گفت: در دیداری که ما با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتیم تصمیم گرفتیم در جهت معرفی زیر ساخت ها و فعالیت های علمی این دانشگاه از ظرفیت های خود در رادیو دری استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به مرز مشترک طولانی میان ایران و افغانستان و با توجه به زیر ساخت های بسیار خوبی که از نظر علمی در این دانشگاه وجود دارد، دانشجویان افغانستان و مراکز علمی این کشور به خوبی می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

محمد رضا خیرآبادی افزود،واقعیت آن است که ما وقتی به جغرافیای دو کشور ایران و افغانستان نگاه می کنیم پیوند های مشترک و زیر ساخت های علمی ایران می تواند پل ارتباطی بسیار مستحکمی میان دو کشور باشد و مردم افغانستان می توانند از این امکانات به خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد، در مذاکراتی که میان رادیو دری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفت مسئولان این دانشگاه آمادگی خود را  جهت همکاری با مراکز دانشگاهی افغانستان و هم جهت جذب دانشجویان افغانستانی و همکاری با بیمارانی که از افغانستان به بیرجند سفر میکنند اعلام کردند و رادیو دری هم در همه این موارد آمادگی خود را برای معرفی این فعالیت ها اعلام کرده است.

خیرآبادی اضافه کرد، انشاالله با عملیاتی شدن این همکاری ها مردم افغانستان، دانشجویان و مراکز علمی این کشور آگاهی های  بیشتری از زیر ساخت و مراکز آموزشی و علمی ایران به دست خواهند آورد.