قوس 02, 1397 11:21 Asia/Kabul
  • رویکرد دولت آمریکا، تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر خارجه ایران، رویکرد دولت آمریکا علیه قراردادها و معاهدات بین المللی را تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فارس، «غلامحسین دهقانی» که برای شرکت در چهارمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در شهر لاهه به سر می برد، در دیدار با «هوگو سیبلس» دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید کرد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر خارجه ایران، افزود: رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین الملل هیات حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است.

دو طرف همچنین در این دیدار در خصوص موافقتنامه همکاری امضا شده فیمابین و موضوع موافقتنامه میزبان گفتگو کردند و مقرر شد موارد مطرح شده پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران پیش از این در سخنرانی خود در کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح های شیمیایی، گفته بود: ایران همواره موضعی روشن در مخالفت با سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی داشته و به تعهدهای خود پایبند بوده است.

دهقانی همچنین ضمن انتقاد از رفتار فریبکارانه برخی از اعضای کنوانسیون منع گسترش سلاح های شیمیایی، تصریح کرد: اینگونه رفتارها راه را برای دستیابی گروههای تروریستی به سلاح شیمیایی باز کرده و برای آنها این فرصت را فراهم کرد که از این سلاحها علیه انسانهای بی دفاع استفاده کنند.

کلیدواژه