قوس 02, 1397 11:48 Asia/Kabul
  •  ظریف: تکرار مذاکرات هسته ای با آمریکا منتفی است

وزیر امورخارجه ایران با حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد: تکرار مذاکرات هسته ای با آمریکا از نظر ایران منتفی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محمدجواد ظریف» در نشست گفت وگوهای مدیترانه ای در رم در واکنش به تلاش آمریکایی‌ ها برای به راه انداختن دور جدیدی از مذاکرات هسته ای با ایران  گفت: برجام «توافق خوبی است» و جمهوری اسلامی ایران، دیگر درخصوص برنامه اتمی خود، با آمریکا مذاکره نمی‌کند. 

ظریف بااشاره به اینکه دور قبلی مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور جهان، 12 سال طول کشید و نتیجه‌اش برجام شد، افزود: اکنون نوبت اروپا و سایر اعضای برجام است که برای امنیت جهانی سرمایه گذاری و هزینه کنند.

ظریف با اشاره به برخی دشمنی ها با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران نه 40 سال بعد از انقلاب اسلامی، بلکه هفت هزار سال دوام آورده و می آورد. 

«محمدجوادظریف» با بیان اینکه تاریخ ایران و ایتالیا از عمر برخی کشورهای مدعی بیشتر است، تصریح کرد: برای همین است که زیر بار زور نمی رویم چون می دانیم هیچ قدرتی دائمی نیست. 

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حمایت عربستان و برخی کشورهای منطقه از صدام، داعش ، طالبان و جبهه النصره گفت، این کشورها هستند که باید سیاست ها و رفتارهای منطقه ای خود را تغییر دهند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران برای شرکت دراجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای، چهارشنبه شب وارد رُم پایتخت ایتالیا شد.

 

کلیدواژه