قوس 02, 1397 14:30 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: مسلمانان باید مقابل توطئه‌های ابرقدرت‌ها بایستند

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: مسلمانان باید با وحدت مقابل توطئه‌های ابرقدرت‌ها بایستند و اجازه ندهند شکافی بین امت اسلامی ایجاد شود.

آیت الله «سیداحمد خاتمی» در خطبه های امروز نماز جمعه تهران، بر لزوم وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و افزود: شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات خود مقابل دشمنان اسلام بایستند و با وحدت مشت محکمی بر دهان آمریکا بزنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین بسیج را فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش ها دانست و گفت: این فرهنگ در عراق جواب داد و موصل را از شر داعشی‌ها نجات داد و در لبنان و سوریه و یمن نیز فرهنگ بسیجی جواب داده است.

آیت الله خاتمی، به اظهارات ضد ایرانی رئیس‌ جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا خود تروریست و تروریسم‌ پرور بوده و تروریست را به سوریه فرستاد و از عربستان که عامل اصلی شکل‌گیری داعش و گروه‌های تروریستی است، حمایت می‌کند.

وی، به جنایات عربستان سعودی و حامیانش در یمن اشاره و تصریح کرد: مجامع بین‌المللی از آزمون یمن سرافکنده بیرون آمده‌اند و تنها به محکوم کردن جنایات آل‌سعود و حامیان آن در یمن اکتفا می‌کنند، درحالی‌که باید آمریکا را که حامی اصلی عربستان است ، تحت فشار قرار دهند تا از این جنایات دست بردارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، ابراز امیدواری کرد: با تداوم تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی بعد از تهاجم به نوار غزه و شلیک موشک های مقاومت فلسطین به سمت سرزمین‌های اشغالی، بزودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

 

کلیدواژه