تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت و یکدلی و یک‌زبانی دنیای اسلام
(last modified Sun, 25 Nov 2018 07:36:15 GMT )
قوس 04, 1397 12:06 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت و یکدلی و یک‌زبانی دنیای اسلام

رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت و یکدلی و یک‌زبانی را تنها راه غلبه دنیای اسلام بر توطئه‌ها دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دیدار مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای ‏مختلف مردم خطاب به روشنفکران و علمای دینی تأکید کردند: هرچه می توانید حرکت بیداری اسلامی و مقاومت را در منطقه تقویت کنید، زیرا تنها راه نجات منطقه گسترش این تفکر و روحیه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به هراس قدرتها از بیداری ملتهای اسلامی گفتند: در هرجایی که اسلام بر دل و جان مردم مسلط شده، استکبار سیلی خورده است و  بار دیگر در این منطقه از بیداری اسلامی سیلی خواهد خورد. ایشان همچنین با اشاره به برخی کشورهای منطقه که به‌جای تبعیت از اسلام و قرآن از آمریکا پیروی می‌کنند، خاطرنشان کردند: آمریکا بنا بر طبع استکباری خود، این کشورها را تحقیر می کند و همانگونه که همه دیدند، رئیس جمهوری یاوه‌گوی آمریکا، حکام سعودی را به "گاو شیرده" تشبیه کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اینگونه تحقیرها را توهین به مردم عربستان و به ملت‌های مسلمان منطقه خواندند و افزودند: برخی حکام اسلامی در دو حرکت جنایت‌آمیز در فلسطین و یمن، همراهِ امریکا شده‌اند اما قطعاً پیروزی با مردم فلسطین و با مردم یمن خواهد بود و امریکا و دنباله‌روهای آن در این قضایا شکست خواهند خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای، قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه به‌مراتب ضعیف تر از قبل دانستند و گفتند: رژیم صهیونیستی چند سال پیش، بعد از ۳۳ روز، در مقابل حزب الله لبنان شکست خورد، دو سال بعد در مقابل فلسطینی‌ها، تنها ۲۲ روز دوام آورد که این مدت در جنگ بعدی غزه، تبدیل به ۸ روز شد و هفته پیش در مقابل مقاومت فلسطین، بعد از ۲ روز، شکست را متحمل شد که همه این موارد نشان‌دهنده ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران با وجود همه سختی‌ها و فشارها، تأکید کردند: امریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملت ایران را تهدید کنند.

کلیدواژه