رهبر معظم انقلاب اسلامی به شدت بر امت شدن مسلمانان برای رهایی آنان از مشکلات تاکید دارند
(last modified 1403-07-01T10:53:00+00:00 )
میزان 01, 1403 15:23 Asia/Kabul

دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به شدت بر امت شدن مسلمانان برای رهایی آنان از مشکلات تاکید دارند.

مولوی عبدالرئوف توانا در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران بر وحدت اسلامی و امت شدن مسلمانان تاکید کرده و در مورد گسل ها و شکاف های موجود در جامعه اسلامی هشدار دادند و عمق درد و درک پیرامون این مساله در بیانات ایشان هویدا بود.

وی افزود: امت اسلامی در حال حاضر به معنای واقعی وجود ندارد، اگر مسلمانان امت واحد می بودند رژیم اسرائیل هیچ گاه نمی توانست چنین گستاخی هایی در برابر کشورهای اسلامی مانند یمن، فلسطین و لبنان کند و نمی توانست اسماعیل هنیه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس را در حالی که در تهران به عنوان مهمان حضور داشت ترور کند.

به گفته این عالم اهل سنت افغانستانی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات خود برای مهمانان هفته وحدت که وی هم در جمع آنان حضور داشته پیامی روشن داشت و آن اینکه اگر مسلمانان به سوی امت شدن حرکت نکنند، دست به دست هم نداده، به کمک هم نشتابند و دشمن مشترک را تعریف نکنند، وضعیت بدتر خواهد شد و تنها راه نجات مسلمانان وحدت امت اسلامی، امت شدن و مبارزه با نفاق و تفرقه افکنی است.

مولوی توانا عنوان کرد: امروز کشورهای اسلامی در وضعیت نابسامانی قرار دارند، حدود یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می گذرد، تجاوز این رژیم به یمن، لبنان و سوریه ادامه دارد در حالیکه بسیاری از کشورهای اسلامی فقط نظاره گر هستند و بعضی از آن ها از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند که همه درد و داغ برای مسلمانان محسوب می شود به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر امت شدن مسلمانان تاکید دارند.

دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان بیان کرد: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) از اقوام متفرق، متخاصم و جاهل جامعه ای متحد و انسان هایی با شخصیت ساخت و همه را در محور وحدت کلمه جمع کرد امروز هم مسلمانان باید به سوی وحدت کلمه بروند که رمز تشکیل امت اسلامی است.

وی اظهار کرد: اگر مسلمانان متحد نشوند و امت سازی را در نظر نداشته باشند به ضررشان تمام می شود زیرا اختلاف و تفرقه ملت های قوی را ضعیف و ملت های ضعیف را نابود می کند از اینرو رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که مسلمانان باید با تشکیل امت، مقتدر و سرافراز شوند، مسوولیت علمای جهان اسلام را هم بیان کردند و از دولت های کشورهای اسلامی نیز خواستند حول محور کلمه توحید جمع شوند.

به گفته توانا هر کشور اسلامی  که آسیب ببیند کشور دیگر اسلامی هم آسیب می بیند و هر شخصی از جامعه اسلامی که دچار آسیب شود افراد دیگر هم آسیب می بینند، عامل اساسی مشکلات و آسیب های مسلمانان تفرقه است که باید از بین برود.

وی اضافه کرد: مذاهب مختلف اسلامی بیش از نود درصد نقاط مشترک دارند اما برخی مجموعه ها این نود درصد را کنار گذاشته و به حدود ده درصد اختلافات می پردازند در حالی که قضیه باید عکس این باشد، مسلمانان به وحدت دعوت شوند و یک جبهه متحد اسلامی در برابر طاغوت های جهان تشکیل شود و چنانکه طاغوت ها همه در یک صف جمع شده و از رژیم سفاک، جنایتکار و کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند مسلمانان هم حول محور مقاومت جمع شوند که در این صورت دیگر رژیم اسرائیل و صهیونیسم وجود نخواهد داشت.

 

کلیدواژه