خواست رئیس مجلس ایران از جهان اسلام: همکاری با رژیم صهیونیستی را متوقف کنید
(last modified 1403-07-22T13:24:04+00:00 )
میزان 22, 1403 17:54 Asia/Kabul

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت کشورهای اسلامی باید هر نوع همکاری، کمک، گفت و گو و پروژه سیاسی و اقتصادی را با رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در نشست فوق‌العاده PUIC در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو سوئیس تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ منحوس خود قرار دارد و جهان اسلام در موقعیتی منحصر به فرد برای پایان دادن به این شرارت قرار گرفته است.

قالیباف با بیان اینکه شریان های حیاتی رژیم اسرائیل در کنترل امت اسلامی است گفت: جهان اسلام نیازمند قطع هرنوع همکاری، کمک، گفت وگو با رژیم صهیونیستی و هرنوع پروژه سیاسی و اقتصادی است که اسرائیل را یاری کند.

وی تأکید کرد: امت اسلامی باید برای توقف رژیم کودک کش به آمریکا فشار یکپارچه و موثر وارد کند.

رئیس مجلس ایران با تاکید اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جنایت ضد همه دنیای اسلام است گفت: رژیم اسرائیل همه‌ی ظاهرسازی‌ها را کنار زده و بی محابا در حال جنایت ضد مسلمانان است و این اتفاقی نیست که فقط در باریکه غزه یا لبنان رخ داده است، بلکه این رژیم غاصب با حمایت کامل آمریکا برنامه‌ای بزرگ برای تکرار این جنایات در سراسر قلمرو اسلامی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با طرح این سوال که آیا جهان اسلام بناست بایستد و فراگیرشدن شرارت به همه قلمروی خود را نظاره کند؟ افزود که مردم لبنان از او خواسته‌اند تا صدای مظلومیت و ایستادگی آنها باشد و آنان اقدام عملی امت اسلامی برای پایان دادن به جنایات رژیم نسل کش اسرائیل را شاهد باشند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه رژیم اسرائیل می‌خواهد همه زیرساخت‌های منطقه را کنترل کند و اگر موفق نشد، آنها را منهدم نماید، تصریح کرد: در چنین شرایطی وحدت و کنار هم ایستادن یک الزام امنیتی برای همه مسلمانان است و جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به یک تلاش فوری و قوی برای ایجاد یک مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان گفت: من اطمینان دارم خداوند به خون های مجاهدین و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطین برکت خواهد داد و جهان اسلام طعم شیرین روزهای بدون اسرائیل را خواهد چشید.

صد و چهل و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) صبح روز یکشنبه 22 میزان در شهر ژنو سوئیس آغاز شد و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

قالیباف: به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد

کلیدواژه