قوس 04, 1397 15:31 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران دست دوستی به سمت همه مسلمانان دراز می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دست برادری و دوستی به سمت همه مسلمانان دراز می‌کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای ‏مختلف مردم، افزود: دشمنان می‌خواهند ایران همچون سالهای قبل از انقلاب اسلامی عمل کند و از مظلومان منطقه حمایت نکند اما جمهوری اسلامی با تبعیت از پیامبر اسلام(ص)، از تکفیر و تحریم قدرت‌ها هراس ندارد.
روحانی با بیان اینکه ایران همسایگان را برادران خود و امنیت منطقه را امنیت خود می‌داند، تلاشهای مستکبران برای ناامن کردن منطقه بوسیله مزدوران تکفیری و همچنین وارد کردن فشار به ملت بزرگ ایران از راه تحریم را ناکام دانست و تصریح کرد: نژادپرستان فریبکار در منطقه، روزانه مردم فلسطین را قتل‌عام و مردم یمن را بمباران می‌کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به همکاری افراطیون مسیحی و یهودی و مسلمان گفت: امروز عده‌ای با شعار تکفیر، جامعه و منطقه را ناامن و به نام اسلام و قرآن، جان و امنیت و ناموس و آثار تمدنی را نابود کرده‌اند.
رئیس قوه مجریه ایران تاکید کرد: خواست جمهوری اسلامی ایران اتحاد، وحدت، رحمت و حکمت است و دست یافتن به این ارزش ها، تنها زیر چتر پیامبر اسلام(ص) برای همگان دست یافتنی خواهد بود.

کلیدواژه