قوس 04, 1397 18:52 Asia/Kabul
  • عراقچی: دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا رخ می‌دهد

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران، سمینار همکاری‌ صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا و گفت‌وگوهای عالی رتبه سیاسی ایران با این اتحادیه را دو واقعه مهم در روابط ایران و اروپا اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،« سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در صحفه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: در اوج تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، فردا دو‌ واقعه مهم در روابط ایران و اروپا در بروکسل اتفاق می‌افتد.
«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه در صدر هیاتی برای حضور در سومین سمینار عالی‌رتبه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا که 26 و 27 نوامبر (4 و 5 قوس) در بروکسل برگزار می شود، راهی بلژیک شد.
این سمینار اولین نشست همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه این کشور ضد ایران است.
مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی برای رسیدن به "سازوکار ویژه مالی" بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام هم‌چنان ادامه دارد.
«هلگا اشمید» معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم در سمینار همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا سخنرانی خواهند کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 8 مه 2018 (18ثور) به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند. این اقدام رئیس جمهوری آمریکا با انتقادات گسترده جهانی بویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام روبرو شد.
انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا اعلام کردند به برجام پایبند بوده و از آن حمایت می کنند.

کلیدواژه