قوس 04, 1397 19:10 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب  

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود روابط متعادل و براساس منافع مشترک دارد و این یک سیاست دراز مدت است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت ها و ملت های آنها بوده است. 
قاسمی خطاب به دبیرکل اتحادیه عرب گفت: "شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص با رفتار و منش های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشورهای عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید." 
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: مخاطب اصلی و واقعی اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای صرف می کنند.
دبیرکل اتحادیه عرب در اجلاس "گفت‌و گوهای مدیترانه‌ای" که به میزبانی وزارت امورخارجه ایتالیا در رُم برگزار شد، در سخنانی ضمن جانبداری یک طرفه از کشورهای عربی منطقه، تغییر رفتار ایران را خواستار شد.

کلیدواژه