قوس 06, 1397 19:33 Asia/Kabul
  • آمادگی کمیسر عالی شورای حقوق‌بشر برای تعامل با ایران

وزیر امور خارجه ایران از اعمال تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا ضد مردم ایران به عنوان نقض بارز حقوق بشر انتقاد کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز سه شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو با «میشل باشلت» (Michelle Bachelet))  کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به‌عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق بشر را نه فقط یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی دانست. 

وزیر خارجه ایران با ابراز تاسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق بشری و بهره برداری ابزاری از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، صدور گزینشی قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران را تقبیح کرد. 

میشل باشلت هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نشست دوجانبه با محمدجواد ظریف، آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با ایران اعلام کرد.

کنفرانس افغانستان از صبح روز سه‌شنبه به مدت دو روز با حضور مقامات عالی‌رتبه بیش از 60 کشور جهان و تعدادی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به میزبانی سازمان ملل متحد و دولت افغانستان در ژنو برگزار می‌شود.

کلیدواژه