قوس 07, 1397 11:46 Asia/Kabul
  • نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران و سفیران کشور‌های اسلامی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و 17 نفر از سفیران کشورهای اسلامی در تهران دیدار و درباره مشکلات جهان اسلام تبادل نظر کردند.

به گزارش رادیو دری، «حشمت‌الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران شامگاه سه شنبه با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: وحدت بین مسلمانان و تکیه بر مشترکات و پرهیز از اختلافات ضروری است.


«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران نیز با بیان اینکه استعمارگران نقش پررنگی در تفرقه بین کشورهای اسلامی داشته‌اند،گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه مسلمانان را امت واحد تلقی کرد لذا باید با وحدت توطئه های دشمنان را خنثی کرد.


«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران هم با قدردانی از اقدامات ایران برای ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی و دفاع از حق و عدالت گفت: مسلمانان امروزه نیازمند اتخاذ یک موضع مشترک در مواجهه با چالش‌های جهان اسلام هستند.
سفیران پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، لبنان، موریتانی، کویت و ترکیه نیز در سخنانی، بر بهره گیری از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کردند.

کلیدواژه