سرطان 30, 1395 14:55 Asia/Kabul
  •  سخنرانی  رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: تنها راه پایان دادن به خشونت، افراطی گری و تروریسم بالابردن بردباری و احترام به فرهنگ یکدیگر و نزدیک تر شدن جوامع مختلف از لحاظ فرهنگی و سبک زندگی است.

 رییس جمهوری اسلامی ایران بر لزوم همکاری جهانی برای برقراری صلح پایدار تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، در تهران، گفت: تنها راه پایان دادن به خشونت، افراطی گری و تروریسم بالابردن بردباری و احترام به فرهنگ یکدیگر و نزدیک تر شدن جوامع مختلف از لحاظ فرهنگی و سبک زندگی است.

روحانی افزود ، ارتباط شهرهای جهان با یکدیگر می‌تواند پیوندهای عاطفی،‌ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و مدیریتی بین ملت ها و دولت ها را هر چه بیشتر تقویت کند.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین تأسیس شوراهای شهر و روستا را گام بسیار مهم و بزرگی در مسیر مردم‌ سالاری دینی و اسلامی ایران دانست و گفت، امروز شوراها هم از لحاظ ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی ایران و هم از نظر تمدن جهانی می‌توانند مسیر بهتری برای اداره و توسعه شهرهای ایران اسلامی باشند.

روحانی با بیان اینکه شوراها در جهان و بویژه ایران به عنوان نهادی برآمده از رأی مردم و انتخابات، از جایگاه خاص و ویژه مردمی برخوردار است، ‌خاطرنشان کرد ، ریشه تفکر شوراها در ایران از اعتقادات اسلامی، دینی، قرآنی، سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) به دست آمده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود، بعد از برجام و توافق هسته ای ، در شرایطی قرار گرفته ایم که ارتباط میان ایران اسلامی و کشورهای دیگر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی آسان تر و نزدیکتر شده است.

 

 

 

 

کلیدواژه