ظریف: توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست
(last modified 1397-09-14T10:58:55+00:00 )
قوس 14, 1397 15:28 Asia/Kabul
  •  ظریف: توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر توانمندی‌های موشکی خود تأکید دارد گفت: توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهایی که درباره توان دفاعی ایران اظهار نظر می کنند همانهایی هستند که میلیاردها دلار سلاح به منطقه غرب آسیا سرازیر کرده و باعث ناامنی در این منطقه شده اند.

ظریف با بیان اینکه سیاست دفاعی ایران، بازدارنده است تصریح کرد: هیچ کشوری نمی تواند از کشور مستقل و بزرگی مثل ایران بخواهد که ابزار دفاعی خود را در اختیار نداشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا درباره موضوع موشکی ایران گفت: آمریکایی ها بارها اعتراف کردند که برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، فعالیت موشکی ایران را ممنوع نمی کند.

ظریف درباره تصمیمات جدید اتحادیه اروپا برای برجام نیز اظهار کرد: توافق های نهایی انجام شده است و در آینده نزدیک ساز و کار  مبادلات مالی ایران و اروپا SPV ثبت خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: اروپایی ها می خواهند این مرحله را در حالت محرمانه دنبال کنند تا به نتیجه برسند زیرا امریکایی ها به محض اطلاع پیدا کردن از هر تحولی تلاش می کنند با فشار مانع آن شوند.

 

کلیدواژه