قوس 14, 1397 16:42 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران اسیر فشارهای آمریکا نخواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا با راه اندازی گروه هایی در مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه تلاش می کند مانع از همکاری اقتصادی ایران شود، اما جمهوری اسلامی به راحتی از این دوران عبور می کند.

به گزارش ایرنا؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه با بیان اینکه آمریکایی ها از اقدامات ضد ایرانی خود پشیمان خواهند شد افزود: ایران هرگز اسیر فشارهای آمریکا نخواهد شد زیرا امکانات بسیار زیادی برای مقابله با فشارهای این کشور دارد.

قاسمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: بیشتر کشورهای جهان موافق استمرار و بقای برجام هستند از این جهت آمریکا احساس ضعف کرده و فشارها علیه ایران را بیشتر کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مذاکرات تهران و اتحادیه اروپا برای تامین منافع اقتصادی ایران از برجام نیز گفت: دو طرف بر روی ساز و کار ویژه مالی متمرکز شده اند اما این راهکارها به دلایل مختلف از جمله پیچیدگی های تصمیم گیری در درون اتحادیه اروپا کامل نشده است.

قاسمی همچنین با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا اظهار کرد: منطقه خاورمیانه با چالش‌های متعددی روبروست و نمی‌توان وضعیت منطقه را یک وضعیت مستقر و با ثبات تلقی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سیاست تهران را گسترش روابط با همسایگان عنوان کرد.

 

کلیدواژه