قوس 16, 1397 14:09 Asia/Kabul
  • اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین ریشه اصلی بحران خاورمیانه

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین را ریشه اصلی درگیریها و بحران در منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش ایرنا،« اسحاق آل حبیب »عصر روز پنج شنبه در مخالفت با پیش نویش  قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس )در مجمع عمومی سازمان ملل متحد  گفت ، این پیش نویس ماهیت واقعی سیاست خارجی آمریکا  نسبت به فلسطینی ها را نشان می دهد و یک سیاست که اساسا بر مبنای فریب، نادیده گرفتن کامل حقوق فلسطین و همچنین حمایت بی قید و شرط و همیشگی برای اسرائیل است.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان بویژه در منطقه محاصره شده باریکه غزه گفت،این پیش نویس قطعنامه، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل و شهرک سازی این رژیم را نادیده گرفته است .

« اسحاق آل حبیب » با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور کامل این پیش نویس قطعنامه را رد می کند، تاکید کرد ، تهران علیه این پیش نویس رای می دهد  و از همه کشورهای عضو نیز خواست با آن مخالفت کنند.

سفیر ایران درسازمان ملل متحد ،جنبش حماس را به عنوان یک جنبش مقاومت قانونی دانست و افزود،این جنبس برای آزادی سرزمین فلسطین از اشغالگری خارجی مبارزه می کند.

 

کلیدواژه