جهانگیری: ایران برای تعیین بُرد موشک هایش از کسی اجازه نمی گیرد
(last modified 1397-09-16T09:43:42+00:00 )
قوس 16, 1397 14:13 Asia/Kabul
  • جهانگیری: ایران برای تعیین بُرد موشک هایش از کسی اجازه نمی گیرد

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران برای دفاع از ملت خود به سمت ساخت موشک رفته و از هیچ کس برای تعیین بُرد موشکهایش اجازه نمی‌گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری "کیودو" ژاپن، با بیان اینکه موشکهای ایران دفاعی و بازدارنده هستند، تاکید کرد: ایران با هر تهدیدی مقابله خواهد کرد و متناسب با نیاز دفاعی خود موشک می سازد.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت ایستادگی کشورهای جهان در برابر سیاست‌های آمریکا، ابراز امیدواری کرد: همه دولت‌ها از جمله دولت ژاپن از همه توانشان استفاده کنند تا مانع یکجانبه گرایی آمریکا شده و بتوانند استقلال خودشان را در جهان حفظ کنند.
جهانگیری با تأکید بر ناتوانی آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران تصریح کرد: ایران برای فروش نفت به راه های جدیدی دست پیدا کرده است، حتی اگر شرکای اصلی اقتصادی خرید نفت ایران را کاهش دهند.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به روابط خوب ایران و ژاپن گفت: ایران آمادگی دارد با دولت ژاپن و شرکت های ژاپنی مذاکره کند و راه‌های جدیدی برای ادامه مبادلات تجاری بین دو کشور بدون دخالت آمریکا بیابد.
جهانگیری به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و حمایت های کشورهای جهان از این توافق بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در خروج از برجام تنها هستند و در سطح بین‌المللی فقط رژیم صهیونیستی و چند دولت منطقه،آمریکا را حمایت می‌کنند و جامعه جهانی در مقابل آنهاست.