قوس 17, 1397 12:14 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس ایران : امریکایی ها به حقوق بشر نگاه تجاری دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: یکجانبه گرایی رئیس جمهوری آمریکا خطرناک است و این رفتارها نشان می دهد دولت آمریکا به حقوق بشر نگاه تجاری دارد.

به گزارش رادیو دری ،علی لاریجانی در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه برای مقابله با تروریسم در تهران افزود: رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا نهادهای حقوق بشری را نابود کرده و باعث ناامیدی کشورها شده است.
لاریجانی با یادآوری اینکه امریکا و برخی کشورها خود را مدعی مبارزه با تروریسم می دانند اما در عمل از تروریسم استفاده ابزاری می کنند گفت: این رفتارها باعث شده کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم خود به فکر ساماندهی نظام منطقه ای باشند که نمونه بارز آن همکاری ایران، ترکیه و روسیه در باره سوریه است که تا حد زیادی موفق بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: در دنیایی که امریکایی ها در پی یکجانبه گرایی هستند شورای امنیت و نهادهای مسئول هم به وظیفه خود عمل نمی کنند به عنوان نمونه در مسائل عراق، سوریه و لیبی و برخی مناطق دیگر و همچنین تحریم های یکجانبه امریکا علیه روسیه و ایران مشاهده می شود که هیچکدام مصوب شورای امنیت نبود و این شورا هم عکس العملی در قبال اینگونه اقدامات نشان نداد.

دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان با موضوع «مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه ای» امروز شنبه در تهران آغاز به کار کرد.

کلیدواژه