قوس 17, 1397 12:22 Asia/Kabul
  •  روحانی : ایران؛ بزرگترین قربانی تروریسم

رئیس جمهوری ایران گفت: حوادث تروریستی در عزم و اراده دولت و ملت ایران در مبارزه بی امان با اشکال تروریسم کوچکترین خللی وارد نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس تاکنون به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم با این پدیده شوم مواجه بوده اظهار داشت: ایران از این بابت متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است.

رئیس جمهوری ایران گفت: اقدامات تروریستی در بمب گذاری های سال 1981  و شهادت بیش از 17 هزار تن از مردم عادی در 40 سال گذشته به دست گروههای تروریستی که هم اینک در اروپا و امریکا تحت حمایت دولت های غربی هستند از جمله این خسارات است.
روحانی افزود: شهادت دانشمندان هسته ای در اوایل این دهه توسط عوامل تروریستی دولت های بیگانه، حمله تروریستی داعش در سال 2017 به مجلس شورای اسلامی، حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز (جنوب‌ غرب ایران) و همچنین حادثه دو روز گذشته در چابهار (جنوب شرق ایران) نیز از جمله خسارتهای ایران از تروریسم است.

رئیس جمهوری ایران  با ارائه هشت راهکار برای تحقق منطقه قوی‌تر تاکید کرد : تهران برای مشارکت در ساخت این منطقه قوی تر آماده است.

روحانی تصریح کرد: کشوری که جنگی تجاری با چین به راه انداخته، به پاکستان طعنه می زند، افغانستان را تحقیر، ترکیه را تنبیه، روسیه را تهدید و ایران را تحریم می کند، متهم ردیف اول در شکستن پیوندهاست و ما در برابر امریکا خواهیم ایستاد.

 روحانی اظهارداشت: هرکجا که آمریکا در انهدام جوامع سهمی داشته باشد، اجازه نخواهیم داد که از هزینه خسارت‌ها و ویرانی‌ها بگریزد.

کلیدواژه