روحانی: ایران آماده توسعه همکاری همه‌جانبه با پاکستان است
(last modified 1397-09-17T12:01:48+00:00 )
قوس 17, 1397 16:31 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران آماده توسعه همکاری همه‌جانبه با پاکستان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران آماده توسعه همکاری همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و علمی با اسلام آباد است، بر ضرورت گسترش روابط بانکی دو جانبه و تلاش برای حل موانع و مشکلات در این زمینه تاکید کرد.

«حسن روحانی» روز شنبه در حاشیه دومین کنفرانس رئیسان مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در تهران، در دیدار  «اسد قیصر»رئیس مجلس پاکستان گفت: باید با ایستادگی در برابر قلدری و تحریم آمریکا، راه‌حل‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌ و روابط دو جانبه پیدا کرد.

روحانی با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری اظهار کرد: حامیان فعالیت گروه‌های تروریستی در ایران؛ آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه همکاری نیروهای امنیتی ایران و پاکستان سبب می شود، تا مرزهای دو کشور امن شوند ابراز امیدواری کرد: 7 مرزبان ایرانی که در خاک پاکستان گروگان گروه‌های تروریستی هستند، با فعالیت جدی تر ارتش پاکستان هر چه سریع‌تر آزاد شوند و به ایران بازگردند.

«اسد قیصر» نیز در این دیدار با ابراز تأسف از حمله تروریستی در چابهار(جنوب شرق ایران) که به شهادت 2 نفر و مجروح شدن 42 نفر از شهروندان ایرانی از جمله چند زن و کودک منجر شد گفت: پاکستان آماده هرگونه تعامل با ایران در مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای است.

قیصر تاکید کرد: روابط تهران – اسلام‌آباد، روابطی صمیمانه و دوستانه است که هیچ‌کس نمی‌تواند این رابطه را خدشه‌دار کند.

 

کلیدواژه