قوس 17, 1397 18:09 Asia/Kabul
  • رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش ایران

از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش ایران امروز(شنبه) در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سامانه هدایت تیر سه بُعدی غیرچرخان، معروف به "چشم عقاب"، سامانه بهینه شده کنترل آتش "ثامن دو"، سامانه هدف کاذب "اژدر" و "پهپاد پلیکان" از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش ایران هستند که کاملا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده اند.

سامانه هدایت تیر سه بعدی غیرچرخان، معروف به "چشم عقاب" با هدف کشف و رهگیری بیش از صد هدف سطحی و هوایی و انتقال اطلاعات آنها به سامانه های موشکی و توپخانه نصب شده بر روی ناوهای زرهی طراحی شده است.

سامانه بهینه شده کنترل آتش "ثامن دو" نیز که در شناورهای رزمی به کار گیری می شود، ابتدا اهداف دشمن را در فاصله بسیار دور کشف و شناسایی می کند و سپس اطلاعات دریافت شده را در اختیار سامانه های سلاح یک ناو قرار می دهد.

سامانه هدف کاذب "اژدر" هم این توانایی را دارد که تمامی مشخصات تولید شده توسط زیردریایی ها را در پرتاب های آزمایشی اژدر شبیه سازی کند.

پهپاد "پلیکان" نیز برای اولین در ایران با هدف کشف و شناسایی اهداف دریایی و با قابلیت نشست و برخاست بصورت خودکار از روی شناورهای نیروی دریایی ساخته شده است.

از اطلاعات دریافت شده توسط این پهپاد در اشراف اطلاعاتی ناوگروه های رزمی اعزامی ایران به دریاهای دوردست مثل خلیج عدن استفاده می شود.

 

کلیدواژه