قوس 18, 1397 10:22 Asia/Kabul
  • ظریف:آمریکا منطقه را انبار باروت کرده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکایی ها منطقه را انبار باروت کرده اند که این نشان دهنده سیاست بسیار خطرناکی است که آنها در منطقه خاورمیانه دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در مورد چالش های تروریسم و ارتباطات درون منطقه ای افزود: این سیاست باعث شده تا منطقه خاورمیانه تبدیل به انباری از سلاح های بسیار پیشرفته مخرب شده که متاسفانه هیچ کمکی به صلح و امنیت منطقه نکرده است.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتهامات موشکی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها هر تلاشی را کرده اند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند و حتی بیش از آنکه روابط ایران و اروپا را به خطر بیندازند تلاش آنها این است که مسائل منطقه ای را وارونه جلوه دهند.

وزیر امور خارجه ایران گفت ، در روزنامه های آمریکایی خوانده ایم که سلاح آمریکایی ها در دست القاعده در یمن و داعش در سوریه است و این خطری است که همواره منطقه خاورمیانه را تهدید می کند.

ظریف تاکید کرد: اینکه آمریکایی ها در دنیا منزوی شده اند و نیاز پیدا کرده اند وارد این دعوا شوند و حتی رییس بخش مالی یک کمپانی بزرگ چینی را دستگیر کنند تا سیاست خود را پیش بگیرند بیش از آنکه نشان دهنده قدرت آمریکا باشد نشان دهنده استیصال این کشور است.

 

کلیدواژه