سردار زاهدیان: ایران پرچم دار مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان است
(last modified 1397-09-20T12:15:11+00:00 )
قوس 20, 1397 16:45 Asia/Kabul
  • سردار زاهدیان: ایران پرچم دار مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح دنیا شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در حاشیه سیزدهمین نشست سه جانبه کنترل قاچاق مواد مخدر در اسلام آباد با اشاره به دستاوردهای ایران در مبارزه با موادمخدر گفت: طی سال2017 نزدیک به 700 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که بیشتر این کشفیات، در مرزهای ایران با افغانستان و پاکستان بوده است. این امر نشان دهنده این است که ایران به عنوان نقشی که در عرصه جهانی دارد با تمام توان ایستادگی کرده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران  با تاکید براهمیت این نشست گفت: سابقه این نشست به تفاهم نامه سه کشور برای همکاری های مشترک در مقابله با کشت، تولید، ترانزیت و قاچاق موادمخدر باز می گردد.

سردار زاهدیان با اشاره به دستاوردهای مرکز همکاری های مشترک اطلاعاتی و عملیاتی در تهران گفت: این مرکز طی سال های اخیر توانسته است بیش از 28 تن انواع موادمخدر را با تبادل اطلاعات، کشف کند که با کشفیات چند کشور منطقه برابری می کند.
سیزدهمین نشست مقامات ارشد کشورهای پاکستان، ایران و افغانستان در زمینه کنترل قاچاق مواد مخدر با عنوان «واکنش راهبردی - منطقه ای به چالش های امنیت جهانی» امروز سه شنبه  در اسلام آباد آغاز شد.

کلیدواژه