ظریف: برنامه‌های آمریکا برای نقض بیشتر قطعنامه شورای امنیت مشخص شد
(last modified Thu, 13 Dec 2018 07:05:53 GMT )
قوس 22, 1397 11:35 Asia/Kabul
  • ظریف: برنامه‌های آمریکا برای نقض بیشتر قطعنامه شورای امنیت مشخص شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر امور خارجه آمریکا برنامه‌های این کشور برای نقض بیشتر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را مشخص کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران بامداد پنجشنبه در واکنش به سخنان «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا ضد برنامه موشکی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمریکا و متحدانش درباره موشک‌های ایران به قطعنامه ملغی‌شده ۱۹۲۹شورای امنیت تکیه می کنند.
به گفته وزیر امورخارجه ایران، پمپئو، آمریکای منزوی‌شده را به اولین عضو دائم شورای امنیت تبدیل کرد که کشورهای دیگر را به علت پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تنبیه می‌کند.
«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه شب در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی ششمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا، بازگرداندن محدودیت‌های موشکی مشخص‌شده در قطعنامه ۱۹۲۹ ضد ایران را خواستار شد.
با تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت سازمان ملل (14 ژوئیه 2015) در راستای تایید توافق هسته‌ای ایران با گروه موسوم به پنج به علاوه یک، تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا، از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ که ممنوعیت‌های الزام‌آور برای برنامه موشکی ایران در نظر گرفته بود، لغو شد.

کلیدواژه