ظریف: موشک‌های ایران قابل مذاکره نیست
(last modified 1397-09-24T14:06:25+00:00 )
قوس 24, 1397 18:36 Asia/Kabul
  •  ظریف: موشک‌های ایران قابل مذاکره نیست

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه موشک های ایران جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد گفت: موشک‌های ایران قابل مذاکره نیست.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست روز شنبه دوحه در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر افزود: ایران بسیار کمتر از کشورهای منطقه غرب آسیا،صرف هزینه‌های نظامی می‌کند.

ظریف با رد ادعای مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دلیل آزمایش‌ موشک بالستیک قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است گفت: آمریکا با خروج از برجام، به صراحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، در نتیجه آنها در موقعیتی نیستند که درباره این قطعنامه حرف بزنند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ایران را از آزمایش موشک‌ها منع نمی‌کند بلکه به موشک‌هایی که برای حمل کلاهک‌ های اتمی‌ طراحی شده باشند، اشاره دارد.

ظریف خاطرنشان کرد: برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، راستی آزمایی کرده‌اند و این یعنی اینکه موشک‌هایی که ایران آزمایش می‌کند، این قطعنامه را نقض نمی‌ کند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جامعه بین‌المللی می‌خواهد برجام باقی بماند اظهار کرد: آمریکا هر آنچه که توانسته برای تضعیف و از بین بردن برجام انجام داده است اما جهانیان قلدری آمریکا را نخواهند پذیرفت.

 

کلیدواژه