قوس 27, 1397 16:47 Asia/Kabul
  • دیدار نماینده ایران با مدیر دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل متحد در وین

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با «یوری فدتوف» مدیر اجرائی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در این دیدار که برای رایزنی درباره ارتقاء همکاری‌های مشترک ازجمله پروژه‌های تعریف‌ شده و در دست بررسی صورت گرفت، بر لزوم تسریع در تأمین مالی برنامه مشترک و تأمین تجهیزات مورد نیاز پلیس مواد مخدر ایران تأکید شد. 
غریب آبادی با اشاره به همکاری بسیار خوب ایران با دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرد از توان فنی و حرفه‌ای کارشناسان و متخصصان ایرانی در حوزه‌های مقابله با مواد مخدر و جرم و جنایت استفاده شود.
غریب آبادی پیش‌تر در نشست شصت و یکم کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد، به مدت یک سال به‌عنوان معاون اول و همچنین رئیس کمیته عمومی این کمیسیون انتخاب شد.
کمیسیون مواد مخدر که ٥٣ عضو دارد و در سال ١٩٦٤ تأسیس شد، نهاد اصلی بین‌المللی و محوری درخصوص سیاست‌گذاری‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
این کمیسیون با تجزیه ‌و تحلیل وضعیت مواد مخدر در جهان، توصیه‌های خود پیرامون کلیه مسائل مرتبط با معضل مواد مخدر، مواد روان‌گردان و نیز پیش سازهای این مواد را به شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) ارائه می‌کند.

کلیدواژه